c_id13

Wychowawca gotowy na (prawie) wszystko

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 03.10.2024

Grupa docelowa: Wychowawcy

Opis materiału

Czy tego chcemy, czy nie, szkoła się zmienia. Warto przygotować się na sytuacje, które mogą (choć nie muszą) wydarzyć się w klasie. Nie wszystkie jesteśmy w stanie przewidzieć, warto być jednak na nie gotowym mentalnie.
Już samo pojawienie się nowego ucznia zmienia klasę. Dzieje się tak zawsze niezależnie, w którym momencie roku szkolnego do sali wchodzi nowy lub nowa. Jaką rolę ma w tej sytuacji wychowawca? Jak pracować z klasą, w której są uczniowie różnych narodowości? Jakie narzędzia wychowawcze warto umieścić w prepperskim* plecaku nauczyciela wychowawcy? 

Spotkaliśmy się, by porozmawiać o tym, co robić, jeśli: 

  • uczeń nie chce chodzić do szkoły,
  • klasa jest podzielona, a integracja nie udaje się,
  • pojawiają się agresywne zachowania wśród rówieśników.

Były z nami:

  • Anna Dargiewicz absolwentka polonistyki ze specjalnością dziennikarską oraz stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego. Od trzech lat nauczycielka z wyboru. Zaczynała pracę, ucząc uchodźców języka polskiego jako obcego. Jest wychowawczynią, nauczycielką polskiego i pedagożką specjalną.
  • Oleksandr Pustovyi – dyrektor Sobotniej Szkoły Ukraińskiej dla obywateli Ukrainy Fundacji Nasz Wybór (Dom Ukraiński). Nauczyciel historii w szkole podstawowej w Warszawie, nauczyciel historii i kultury Ukrainy w Międzyszkolnym Punkcie Nauczania Mniejszości Ukraińskiej w Warszawie.
  • Magda Zaborowska-Gumieniak – pedagożka i animatorka kultury. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego i Instytutu Kultury Polskiej UW. Związaną z Fundacją dla Wolności związana od 2010 r. Założycielka Przystanku „Świetlica”, obecnie kieruje działem edukacji. Ma długoletnie doświadczenie pracy pedagogicznej i środowiskowej z rodzinami i dziećmi uchodźczymi.

Webinarium poprowadziła Emilia Kędziorek, ekspertka edukacyjna Centrum Edukacji Obywatelskiej.
—-
Projekt wspierany przez: Norad i Norwegian Refugee Council.

Webinarium powstało dzięki partnerstwu z International Rescue Committee (IRC). Poglądy wyrażone przez autora/autorów nie muszą odzwierciedlać poglądów IRC.

*preppers to osoba, która planuje, zarządza i tworzy różnego rodzaju scenariusze działań w razie wystąpienia niebezpiecznej sytuacji.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY