c_id13

Grafika „Pomocna skrzynka w kryzysie powodziowym”  

INFOGRAFIKA

Informacje o materiale

Data dodania: 07.10.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Ilustracja przedstawia 5 zasad wsparcia psychospołecznego dla dzieci i młodzieży:

Zasada 1: Przywrócenie i budowanie poczucia bezpieczeństwa 

Tworzę komunikat: „Jesteś w miejscu, które staje się dla Ciebie coraz bardziej znane. Otaczasz się znajomymi przedmiotami, które tworzą przestrzeń, w której czujesz się komfortowo. Możemy wspólnie sprawdzić, czy wyposażenie sali uległo zmianie, dotknąć znane Ci sprzęty, a jeśli chcesz coś zmienić, co mogłoby Ci pomóc poczuć się lepiej – teraz jest na to dobry moment”.

Zasada 2: Umożliwienie uspokojenia się i samoregulacji  

Proponuję wykonanie prostych ćwiczeń oddechowych lub wprowadzenie elementów medytacji, które pomogą się wyciszyć i zrelaksować.

Zasada 3: Budowanie przekonania, że każda osoba ma zdolność do zmiany swojej sytuacji 

Pracuję nad wzmocnieniem poczucia wartości dziecka poprzez wskazywanie jego mocnych stron i superlatyw. Wspólnie pracujemy nad budowaniem poczucia sprawstwa i siły.

Zasada 4: Budowanie relacji i korzystanie ze wsparcia społecznego

Staram się włączać ucznia w aktywności społeczne, takie jak wspólne wyjścia, zajęcia kulinarne, wycieczki czy wieczory filmowe, aby wzmocnić jego relacje z innymi.

Zasada 5: Przywrócenie nadziei 

Pokazuję, że wielkie zmiany dokonują się małymi krokami. Tworzymy listę osiągniętych postępów, aby uświadomić dziecku, ile już zrobiło. Daję nadzieję, że najtrudniejsze etapy mamy już za sobą.

Zastanów się: Jak na co dzień wspierasz swoich uczniów i uczennice? Jak dbasz o stosowanie tych wskazówek? Która z tych pięciu zasad stanowi dla Ciebie największe wyzwanie w obecnej sytuacji szkolnej i dlaczego?

Zobacz materiał

Grafika „Bezpieczna skrzynka"

<

Pobierz materiał

Pomocna skrzynka w kryzysie powodziowym

format: jpg

wielkość: 102,06 KB

Pobierz

Podobne materiały

Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Autonomia ucznia: zaplanuj ją na każdym etapie lekcji.

Materiał dla nauczycieli, którzy chcą świadomie włączać autonomię uczniowską do lekcji, jako element zadań edukacyjnych, przebiegu dyskusji
Zobacz
Film lub webinarium

Kręgi wspólnoty – 1. semestr edukacji obywatelskiej.

Webinarium pogłębiające dla nauczycieli edukacji obywatelskiej - metody, dobre praktyki i gotowe rozwiązania.
Zobacz
Film lub webinarium

Uczy się, bo chce. O lekcji, która daje...

Dowiedz się jak sprawić, by uczniowie chcieli się uczyć, bo rozumieją po co? Poznaj strategie, które budują
Zobacz
Publikacja

Portfolio jako pomoc w kształceniu edukacji obywatelskiej

Portfolio to taki twój osobisty „zeszyt sukcesów” – miejsce, w którym zbierasz wszystko co pokazuje, czego się
Zobacz
Gra Edukacyjna

Plakat edukacyjny do pracy z Przewodnikiem KIWI

Zobacz
Publikacja

Młodzi w Akcji 2025/26. Krótki i praktyczny przewodnik...

Minipublikacja dla uczestników edycji Młodzi w Akcji 2025/26. Zawiera harmonogram, opis zadań w programie, materiały oraz propozycje
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz o diagnozie lokalnej do wykorzystania na lekcji...

Scenariusz lekcji o diagnozie lokalnej do wykorzystania na lekcji edukacji obywatelskiej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karty do analizy mechanizmów manipulacji i dezinformacji

Zobacz
Materiał graficzny

Plakat do powieszenia w szkole z działaniami obywatelskimi

Plakat przedstawiający działania obywatelskie z przedmiotu Edukacja Obywatelska.
Zobacz
Film lub webinarium

Film dla zespołów uczniowskich o metodzie projektu ,,Wasz...

Film dla uczniów i uczennic o metodzie projektu.
Zobacz
Film lub webinarium

Prawo wewnątrzszkolne – między wolnością a świętym spokojem....

Statut i regulaminy – to w Twojej szkole narzędzie współpracy, czy raczej źródło konfliktów? Zobacz nagranie webinarium
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY