c_id13

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co nam projektowanie lekcji?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 28.11.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

We wszystkich klasach są uczniowie i uczennice o zróżnicowanych potrzebach. Nie musisz jednak przygotowywać dla każdego i każdej osobnych materiałów ani dokładnie znać ich potrzeb. Wystarczy, że skorzystasz z projektowania dostępnego uczenia się (UDL).

To nowoczesne podejście do nauczania pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich uczniów. Bazuje na trzech kluczowych zasadach: zaangażowaniu, prezentacji treści oraz ekspresji. 

UDL pozwala przewidywać trudności i projektować proces edukacji w sposób, który zwiększa dostępność i efektywność nauki. Daje przy tym uczniom i uczennicom możliwość różnorodnego prezentowania swoich osiągnięć edukacyjnych. 

Właśnie projektowaniu dostępnego uczenia się poświęciliśmy webinarium z cyklu „Odporna szkoła” dla nauczyciela. Rozmawialiśmy między innymi o tym:

  • Czym jest projektowanie dostępnego uczenia się i dlaczego warto je stosować?
  • Jak projektować materiały edukacyjne, aby były dostępne dla każdego?
  • Jakie metody nauczania wspierają zaangażowanie w klasie?
  • Jak planować lekcje, które usuwają bariery w procesie uczenia się?

Prelegenci

  • Aleksander Pawlicki – nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, filozofii i retoryki w liceum. Wykładowca w Szkole Edukacji PAFW i UW. Jest autorem programów szkolnych i podręczników. Przygotowuje do pracy i wspiera w rozwoju młodych nauczycieli.
  • Olga Tórz-Wciórka – nauczycielka języka polskiego i wychowawczyni w Szkole Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Szprotawie. Uczestniczka projektu „Szkoła dla innowatora”, w ramach którego pracuje na co dzień nad rozwijaniem kompetencji współpracy. Od sierpnia 2024 roku dyrektorka szkoły.

Webinarium poprowadziła Kasia Pijanowska – ekspertka edukacyjna i koordynatorka cyklu „Odporna szkoła” dla nauczyciela.

Weź udział w webinarium i odkryj, jak projektowanie dostępnego uczenia się może zmienić sposób, w jaki prowadzisz zajęcia!
—-
Projekt wspierany przez: Norad i Norwegian Refugee Council.
Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Słuchamy, nie oceniamy: filmy i scenariusze do pracy...

Prezentacja materiałów filmowych oraz scenariuszy do edukacji emocjonalnej dla klas 7-8SP i szkół ponadpodstawowych.
Zobacz
Film lub webinarium

Nie dźwigaj wszystkiego sama – o wadze odporności

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o strategiach, które pomagają na co dzień radzić sobie z wyzwaniami związanymi z
Zobacz
Film lub webinarium

Trudne rozmowy z wizją celu

Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je
Zobacz
Film lub webinarium

Życie dżinsów. O etycznej i nieetycznej modzie

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Zrób to! Jakie działania podejmować, by świat był...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Pokaż to! Jak opowiadać o klimacie za pomocą...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Jak działa mózg nastolatka? Co robić, gdy młodzi zamykają się na rozmowę?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Czujesz potrzebę działania na rzecz zmiany dominujących narracji na temat globalnych wyzwań? Ta publikacja jest dla Ciebie!
Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY