Opis materiału
Poradnik zawiera wskazówki dotyczące przygotowania wystawy w ramach uczniowskiego projektu historyczno-obywatelskiego. Takie działanie ma wiele walorów edukacyjnych i wychowawczych, a jego wartością dodaną jest szeroki krąg oddziaływania. Ekspozycja przydaje się jako utrwalenie wiedzy historycznej, zachęca do samodzielnego poszukiwania informacji i źródeł, jest też okazją do ćwiczenia kreatywności i kształtowania poczucia estetyki. Warto, aby uczennice i uczniowie sami wybrali temat wystawy, zaplanowali pracę i podzielili się zadaniami. We wsparcie projektu można zaangażować nauczycieli różnych przedmiotów – oprócz historyka lub historyczki doradzać uczniom mogą nauczyciele języka polskiego, plastyki, techniki czy informatyki (wystawa może być wirtualna). Niezależnie jednak, czy wystawa będzie realizowana jako projekt pozalekcyjny czy podczas zajęć z całą klasą, warto rozpocząć od zajęć wprowadzających, na których uczniowie dowiedzą się, jak dziś tworzy się wystawy i jak zainteresować nimi potencjalnych odbiorców.