c_id13

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 11.12.2024

Grupa docelowa: Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Dobrze przygotowane projekty związane z docenianiem i ukazywaniem różnorodności, która istnieje w szkole i społeczeństwie pomagają uczniom i uczennicom oswoić się z nią i nawiązać kontakt. Bardzo często stają się też wsparciem dla konkretnych osób w szkole – dają im szansę na opowiedzenie własnej historii i znalezienie swojego miejsca w grupie.

Podczas webinaru omawialiśmy:

  • przykłady działań wokół tematu różnorodności w mniejszej i większej skali;

  • okazje i tematy, jakie można wybrać;

  • planowanie i realizację działania metodą projektu.

Naszymi ekspertkami podczas webinaru były: 

  • Justyna Łazor – wyróżniona w Nagrodzie im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” nauczycielka religii rzymskokatolickiej i języka polskiego jako obcego, a także wicedyrektorka w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. Kazimierza Lisieckiego „Dziadka” w Warszawie. EduLiderka Fundacji Teach for Poland. W poprzedniej szkole pełniła także funkcję wychowawczyni klasy wielokulturowej. Edukatorka antydyskryminacyjna, działa na rzecz popularyzacji wiedzy o prawach człowieka w kontekście Holokaustu. Tworzy projektu angażujące młodzież, pokazuje im złożoność społeczeństwa i pozwala odkrywać żydowskie dziedzictwo Warszawy i okolic. Zajmuje się także edukacją finansową i prowadzi Koło Myśli Krytycznej i Drużynę Debatancką.

  • Aneta Derda – specjalistka w zakresie edukacji antydyskryminacyjnej, przez kilkanaście lat była nauczycielką, trenerka kompetencji miękkich i metodologii nauczania, w tym metody projektu, jako narzędzia w procesie grupowym. Autorka oraz opiekunka merytoryczna i metodologiczna projektów i publikacji edukacyjnych.

Spotkanie poprowadził: 

  • Maciej Wojdyna: nauczyciel dyplomowany, trener, wykładowca akademicki. Absolwent pedagogiki, polonistki i dwuletniego studium psychoterapii. W Centrum Edukacji Obywatelskiej jest ekspertem merytorycznym i kierownikiem w kursach internetowych. Propagator edukacji głębi.

Podobne materiały

Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY