Praca lidera edukacyjnego opiera się na wartościach. Jednak drugą stroną medalu jest konieczność planowania wymagających działań i podejmowania trudnych decyzji. Na webinarium z cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora poświęciliśmy uwagę właśnie tej części Twojej pracy.
Wspólnie zastanawialiśmy się nad tym, w jaki sposób:
- pracować skutecznie i finalizować rozpoczęte działania
- tworzyć plany, który będą realne, a nie jedynie rytualne
- autorytarnie podejmować decyzję, by to się opłaciło
- rozmawiać o planach z różnymi grupami: nauczycielami, rodzicami, uczniami, organem prowadzącym
- i kiedy włączyć w proces planowania proces grono pedagogiczne
Byli z nami praktyk i praktyczki, którzy odpowiedzieli na szereg pytań dotyczących praktycznego wymiaru pracy dyrektora i rozwiązywaniu trudności:
- Mateusz Marciniak – dyrektor Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Krzeczynie Wielkim. Koordynator projektów szkoleniowych dla Jednostek Samorządu Terytorialnego. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i nauczycielek.
- Dorota Pintal – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Związana z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2010 roku. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty w ramach programu „Szkoła ucząca się” . Trenerka oraz doradczyni w programach Centrum Edukacji Obywatelskiej i Ośrodka Rozwoju Edukacji skierowanych do dyrektorów szkół i przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.
Spotkanie poprowadził Przemysław Kluge – ekspert edukacyjny i koordynator cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora.
—-
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.