c_id13

Skuteczny dyrektor, czyli plan, decyzje i dar przekonywania

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 07.10.2024

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Praca lidera edukacyjnego opiera się na wartościach. Jednak drugą stroną medalu jest konieczność planowania wymagających działań i podejmowania trudnych decyzji. Na webinarium z cyklu  „Odporna szkoła” dla dyrektora poświęciliśmy uwagę właśnie tej części Twojej pracy.

Wspólnie zastanawialiśmy się nad tym, w jaki sposób:

  • pracować skutecznie i finalizować rozpoczęte działania
  • tworzyć plany, który będą realne, a nie jedynie rytualne
  • autorytarnie podejmować decyzję, by to się opłaciło
  • rozmawiać o planach z różnymi grupami: nauczycielami, rodzicami, uczniami, organem prowadzącym
  • i kiedy włączyć w proces planowania proces grono pedagogiczne

Byli z nami praktyk i praktyczki, którzy odpowiedzieli na szereg pytań dotyczących praktycznego wymiaru pracy dyrektora i rozwiązywaniu trudności: 

  • Mateusz Marciniak  – dyrektor Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Krzeczynie Wielkim. Koordynator projektów szkoleniowych dla Jednostek Samorządu Terytorialnego. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i nauczycielek.
  • Dorota Pintal – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu. Związana z Centrum Edukacji Obywatelskiej od 2010 roku. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty w ramach programu „Szkoła ucząca się” . Trenerka oraz doradczyni w programach Centrum Edukacji Obywatelskiej i Ośrodka Rozwoju Edukacji skierowanych do dyrektorów szkół i przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.

Spotkanie poprowadził Przemysław Kluge – ekspert edukacyjny i koordynator cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora.
—-
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY