Baza wiedzy

Poniżej znajdują się scenariusze w formie jednolitych plików pdf bez modeli odpowiedzi do zadań i ćwiczeń dla uczniów. Materiały podzielone na osobne pliki pdf oraz model odpowiedzi znajdą się na platformie CEO (dostęp dla osób zalogowanych – zgłoś się do programu, żeby uzyskać dostęp oraz możliwość udziału w szkoleniach i webinariach wspierających prowadzenie zajęć przedmiotu HiT). 

Zapraszamy do korzystania z materiałów z podręcznika CEO “Przewodnik obywatelski”. 

Podręcznik był wykorzystywany do lekcji przedmiotu “Wiedza o społeczeństwie” jednak duże jego części odnoszą się również do zapisów podstawy programowej przedmiotu “Historia i teraźniejszość”. 

Inne materiały dotyczące przedmiotu historia i teraźniejszość znajdziesz na stronie Obywatelski HiT.

I. Wiedza o podstawach życia społecznego

II. Świat i Polska w latach 1945–1956

III. Świat i Polska w latach 1956–1970

V. Świat i Polska w latach 1980-1991

VII. Świat i Polska w pierwszych dwóch dekadach XXI w.

Projekt „Uczę historii i teraźniejszości” współfinansowany jest przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w ramach programu „Szkoła ucząca się”
 

Chcesz mieć dostęp większej liczby scenariuszy z historii i teraźniejszość?

Osoby zarejestrowane do naszego programu otrzymają dostęp do materiałów dodatkowych

Uczę historii i teraźniejszości

Wierzymy, że szkoła jest miejscem, w którym młodzi ludzie powinni:
– rozmawiać o ważnych współczesnych wydarzeniach,
– wyrażać i budować swoje poglądy,
– poznawać kontekst lokalny i globalny zjawisk, które ich dotykają. 

Jesteśmy przekonani, że można to robić w sposób rzetelny, bez ideologizacji i indoktrynacji – dlatego przygotowaliśmy dla osób rozpoczynających nauczanie przedmiotu historia i teraźniejszość zestaw scenariuszy lekcji i innych materiałów, które pomogą Wam zgodnie z tymi założeniami realizować podstawę programową.

Scenariusze lekcji oraz materiały podręcznikowe znajdziesz w sekcji „Baza wiedzy”.

Zaczynasz uczyć historii i teraźniejszości? Dołącz do programu, w którym:

  • wesprzemy Cię w realizacji podstawy programowej,
  • zainspirujemy, abyś na lekcjach tego przedmiotu poruszał wątki, które dotyczą współczesności,
  • zaproponujemy Ci rozwiązania, dzięki którym uczennice i uczniowie zaangażują się w zajęcia HiT. 

Jak wygląda udział w programie

Projekt „Uczę historii i teraźniejszości” współfinansowany jest przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w ramach programu „Szkoła ucząca się”