c_id13

Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o różnicach i podobieństwach

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 10.12.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Scenariusz lekcji w ramach programu „Globalna szkoła. Dla zaawansowanych”

Zajęcia te mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych obecnych w dyskursie politycznym i gospodarczym oraz nad miejscem, jakie w nim zajmują. Mogą być wstępem do tematyki dobrobytu, np. do dyskusji o jego różnych wyznacznikach i o tym, jak one korespondują z naszym wyobrażeniem dobrego, satysfakcjonującego życia.

CELE:

  • Rozróżnienie pojęć „dobrobytu” i „dobrego życia” jako dwóch różnych koncepcji celów społecznych.
  • Wzbudzenie refleksji na temat miejsca tych pojęć w dyskursie polityczno-społeczno-gospodarczym.

KRYTERIA SUKCESU:

  • Zdefiniujesz pojęcia „dobrobytu” i „dobrego życia”.
  • Weźmiesz aktywny udział w dyskusji.

PYTANIE KLUCZOWE:

  • Czy dobrobyt i dobre życie to to samo?

Kluczowe zagadnienia: zasoby naturalne, zrównoważony rozwój, dobrobyt, dobre życie.

Metody i formy pracy: praca w grupach, dyskusja.

Środki dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć: plansze w dwóch kolorach ze zdaniami do dokończenia („Dobre życie oznacza dla nas…” , „Dobrobyt oznacza dla nas…”), dwa zestawy kartek w kolorach plansz, markery.

Pobierz materiał

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o różnicach i podobieństwach"

format: pdf

wielkość: 295,22 KB

Pobierz

Podobne materiały

Artykuł

Scenariusz „Rozegrajmy to” 1. i 2.

Zainspiruj klasę do podjęcia działań edukacyjnych oraz wspólnie zaplanujcie ich przebieg oraz dokumentacje w portfolio obywatelskim. 
Zobacz
Materiał graficzny

Prezentacja „Konwencja waszyngtońska”

Zobacz
Publikacja

Edukacja globalna na zajęciach matematyki w szkole podstawowej

Publikacja zawiera scenariusze lekcji, ćwiczeń i projektów, które włączają wątki współzależności i wyzwań globalnych do zajęć matematyki
Zobacz
Publikacja

Edukacja globalna na zajęciach biologii w szkole podstawowej

Publikacja zawiera scenariusze lekcji, ćwiczeń i projektów, które włączają wątki współzależności i wyzwań globalnych do zajęć biologii
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Widzimy się w kompoście! O wdzięczności i roli...

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają kompost jako środowisko życia wielu istotnych organizmów żywych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wytrwałości uczę się od drzew – projekt

W ramach projektu uczniowie i uczennice uczą się uważności na świat przyrody, przeprowadzają obserwację natury i dokumentują
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Nocne rozmowy roślin, czyli jak dobrze się komunikować

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają fakty na temat komunikacji pomiędzy roślinami. Inspirując się praktykami roślin, uczniowie
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

A gdyby tak być drzewem? Piszemy notkę biograficzną

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice tworzą notkę biograficzną wybranego drzewa w okolicy. Ćwiczenie rozwija umiejętności tworzenia krótkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co mnie karmi?

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice podejmują refleksję nad tym, co wspiera ich zdrowie fizyczne i psychiczne. W
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Marketing polityczny i kampania wyborcza – świadomy odbiór...

Scenariusz lekcji Edukacji Obywatelskiej dotyczący analizowania kampanii wyborczych i przekazów politycznych.
Zobacz
Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY