c_id13

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o różnicach i podobieństwach”

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 10.12.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Scenariusz lekcji w ramach programu: „Globalna szkoła. Dla zaawansowanych”

Zajęcia te mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych obecnych w dyskursie politycznym i gospodarczym oraz nad miejscem, jakie w nim zajmują. Mogą być wstępem do tematyki dobrobytu, np. do dyskusji o jego różnych wyznacznikach i o tym, jak one korespondują z naszym wyobrażeniem dobrego, satysfakcjonującego życia.

CELE:

  • Rozróżnienie pojęć „dobrobytu” i „dobrego życia” jako dwóch różnych koncepcji celów społecznych.
  • Wzbudzenie refleksji na temat miejsca tych pojęć w dyskursie polityczno-społeczno-gospodarczym.

KRYTERIA SUKCESU:

  • Zdefiniujesz pojęcia „dobrobytu” i „dobrego życia”
  • Weźmiesz aktywny udział w dyskusji.

PYTANIE KLUCZOWE:

  • Czy dobrobyt i dobre życie to to samo?

Kluczowe zagadnienia: zasoby naturalne, zrównoważony rozwój, dobrobyt, dobre życie.

Metody i formy pracy: praca w grupach, dyskusja.

Środki dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć: plansze w dwóch kolorach ze zdaniami do dokończenia („Dobre życie oznacza dla nas…” , „Dobrobyt oznacza dla nas…”), dwa zestawy kartek w kolorach plansz, markery.

Pobierz materiał

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o różnicach i podobieństwach"

format: pdf

wielkość: 376,58 KB

Pobierz

Podobne materiały

Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY